• خانه
  • اخبار
  • حراجی های دنیا و ایران
  • تخفیفات فرهنگی
  • تخفیفات ورزشی
  • تخفیفات گردشگری
  • سایر تخفیف ها
  • مقالات
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
kahbarg
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

مرهم بیمه دی بر زخم‌های شیرآلات طوفان فلز

کاه برگ توسط کاه برگ
15 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
0
اشتراک گذاری
1
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

با پرداخت ۱۵۰ میلیارد خسارت علی‌الحساب ناشی از آتش سوزی، بیمه دی بر زخم‌های شیرآلات طوفان فلز مرحم گذاشت.

خبرهای مرتبط

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

تاثیر نرخ دلار بر خانواده ایرانی

کتاب صلح و هنرهای رزمی از پدر صلح ایران

به گزارش کاه برگ به نقل از پول نیوز، کم توجهی به بیمه، مهمترین دلیل بحران آفرینی زندگی مردم در شرایط خاص است. بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی نشان می‌دهد که یک حادثه خواه طبیعی یا غیر طبیعی، باعث می‌شود یک زندگی مطمئن به یک زندگی بحرانی تبدیل شود. البته این تحول بحران آفرین گریبانگیر کسانی کسانی می‌شود که نسبت به بیمه بی توجه بوده اند.

مدیریت چالش صنایع

بحران‌های ناشی از بی توجهی به بیمه در بخش‌های گوناگون بروز می‌کند که حوادث صنایع از آن جمله است. برای آنکه بحران صنایع را درک کنیم، کافی است بدانیم درصد بالایی از بنگاه‌های اقتصادی کمترین میزان ایمنی را دارند و بی احتیاطی در تمامی بنگاه‌های اقتصادی بروز می‌کند که حوادثی همچون آتش سوزی را رقم می‌زند، آتش سوزی‌هایی که یک تولید کننده موفق را به یک ورشکسته تبدیل می‌کند. البته تولیدکننده آینده نگر بار چالش‌های بنگاه اقتصادی خود را بر دوش بیمه می‌گذارد که با شرایط متفاوت تعریف شده و می‌توان با استفاده از آنها، هر گونه چالش یا بحرانی را مدیریت کرد.

اتهام کمکاری برای تضعیف بیمه

با وجود آنکه بیمه‌ها با تمام توان به حمایت از بنگاه‌های ا قتصادی می‌پردازند، برخی اظهارات غیر منصفانه، عملکرد بیمه را زیر سوال می‌برند و افرادی که به عنوان کارشناس یا صاحب نظر در رسانه‌ها حضور می‌یابند، اصرار دارند که شرکت‌های بیمه فقط حق بیمه می‌گیرند و هنگام پرداخت خسارت، پشت مشتریان را خالی نمی‌کنند. این قبیل اظهار نظر‌ها باعث شده استقبال مردم از بیمه کاهش یابد که تاوان این بی توجهی را مردمانی می‌دهند که به سراغ بیمه نرفته اند.

دست باز مردم در بستن قرارداد

شرکت‌های بیمه دست مردم را در خرید بیمه باز گذاشته و این اختیار را داده اند که متنناسب با توان خود به خرید بیمه اقدام کنند. اما باید بدانند که هنگام جبران خسارت نیز باید به همان اندازه توقع داشته باشند. مردم باید بدانند که پرداخت خسارت مطابق حق بیمه‌ای پرداخت می‌شود که هنگام بستن قرارداد تعیین شده و شرکت بیمه نیز مطابق تعهدات خود عمل می‌کنند. در نتیجه دریافت خسارت بستگی به میزان آینده نگری بیمه گر دارد.

آتش به جان طوفان فلز

کمتر از یک ماه پیش، آتش به جان کارخانه‌ی تولید کننده‌ی «شیرآلات طوفان فلز» افتاد و شدت آتش سوزی به اندازه‌ای جدی بود که سرمایه این واحد تولیدی را دود و روند تولید را متوقف کرد. در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی با معضل کمبود نقدینگی رو به رو هستند، آتش سوزی تمام توان مالی این کارخانه را گرفت و باعث زمینگیر شدن تولید، بیکار شدن کارگران و بحران کارفرما شد.

حمایت از تولید با پرداخت اولیه

در این شرایط کارفرمای آینده نگر به سراغ شریک دوران بحران خود “بیمه دی” آمد تا بیمه دی را در آزمون شرایط بحرانی خود بیازماید. شرکت بیمه دی در راستای اجرای تعهدات خود و به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فرآیند‌های کاری بیمه‌گذار و با لحاظ زمان‌بَر بودن ارزیابی نهایی خسارت، طی مدت زمانی کمتر از یک ماه از تاریخ دریافت نظریه‌ی اولیه‌ی ارزیاب خسارت، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال علی‌الحساب در وجه کارخانه‌ی «طوفان فلز» اقدام کرد. این در حالی است که کار‌های بررسی و ارزیابی تا تعیین خسارت نهایی ادامه دارد.

تسریع در ارزیابی

یکی از مهمترین اقداماتی که از سوی بیمه دی صورت گرفت، تاکید بر تعیین میزان خسارت نهایی بود. به نوعی که احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه دی، هنگام تودیع چک پیش خسارت به بیمه‌گذار، ضمن تأکید به تسریع در نهایی کردن فرآیند‌های ارزیابی خسارت توسط ارزیاب منتخب، پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران در زمان بروز خسارت را، از نشانه‌های بارز بیمه‌گری حرفه‌ای عنوان نمود.

فرهنگسازی بیمه‌ای

بیمه دی می‌توانست تا بررسی نهایی و اعلام نظر قطعی از پرداخت خسارت خودداری کند، زیرا شرط پرداخت خسارت، تعیین تکلیف نهایی و اظهار نظر قطعی است و بررسی‌های اولیه مبنایی برای پرداخت خسارت نیست، اما بیمه دی با پرداخت خسارت اولیه، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید گام برداشت و با این پیش پرداخت، شرکت شیرآلات طوفان فلز می‌تواند تا رسیدن حق بیمه نهایی، اقدامات اولیه را برای راه اندازی دوباره به عمل آورد.

برچسب: آتش سوزیبیمه دیحوادثشیرآلات طوفان فلزکورش شرفشاهی
پست بعدی

مدیریت اقتصاد با هدایت سرمایه‌های سرگردان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

خبرهای محبوب

اخبار

کتاب”یاران مختار”منتشر شد

توسط کاه برگ
21 اردیبهشت 1404
0

چاپ کتاب یاران مختار مولف و گردآورنده استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح...

جزئیات بیشتر

کتاب”یاران مختار”منتشر شد

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

بیشتر بخوانید

اخبار مهم

بررسی بزرگترین مرکز حراج دنیا و مزایده های جهان

توسط کاه برگ
15 آبان 1402
0

مهندس رسول علیپور به عنوان سفیر فناوری اطلاعات موسسه بین المللی سفیران صلح منصوب شد.

توسط کاه برگ
15 آبان 1402
0

استخر هتل المپیک تهران آقایان

توسط کاه برگ
15 آبان 1402
0

kahbarg

خبرهای محبوب

ایمان به خدا راز پیروزی مجاهدین در غزه است.

بلیغات موثر در روسیه بروشورهای معرفی محصول است

خبرهای اخیر

تخفیف ثبت نام کلاسهای ورزشی تابستان ۱۴۰۲ ویژه فرزندان همکاران دانشگاهی

تعطیلی سالن‌ها و فعالیت‌های ورزشی و آموزشی

 طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اخبار
  • حراجی های دنیا و ایران
  • تخفیفات فرهنگی
  • تخفیفات ورزشی
  • تخفیفات گردشگری
  • سایر تخفیف ها
  • مقالات

طراحی و اجرا توسط: آریان وب