بسیاری از افرادی که شهر استانبول را به عنوان مقصد تفریحی خود قرار میدهند و یا برای خرید کردن میخواهند به این شهر سفر کنند و از اجناس و وسایل باکیفیتی که در بازارهای این شهر وجود دارند، با این سؤال روبهرو میشوند که فصل حراج استانبول چه زمانی است و در کدام روزهای سال میتوان اجناس مغازهها را با قیمتهای پایین و همراه با تخفیف خریداری کرد؟
در واقع عده کثیری از مسافران استانبول که از ایران عازم این شهر میشوند، در اکثر مواقع علاوهبر کار و تفریح اقدام به خرید وسایل لازم مورد نیاز خود میکنند. اما خیلی از این افراد با فصل حراج استانبول آشنایی ندارند و ممکن است با هزینههای بسیاری روبهرو شوند؛ بنابراین بهترین راهکار این است که در زمان و فصل مناسب برای خرید به استانبول برویم تا بتوانیم خریدهای بیشتری را با قیمتهای پایینتری انجام دهیم. در ادامه این مطلب، با آژانس الی گشت همراه باشید تا در کنار هم با بهترین زمان خرید از استانبول و به عبارتی فصل حراج در استانبول بیشتر آشنا شویم.
فصل حراج استانبول و بهترین زمان سفر به استانبول چه تاریخی در سال است؟
اگرچه به طور دقیق نمیتوان گفت که چه زمانی را میتوان به عنوان فصل حراج استانبول در نظر گرفت و در واقع به این صورت نیست که همه مغازههای استانبول در یک زمان معین از سال به همه اجناس مغازه خود تخفیف بزنند و آنها را زیر قیمت بفروشند، اما با بررسی رفتار مصرف کنندگان و همچنین بازار استانبول میتوان به صورت تخمینی زمان تخفیفها را دانست و از آنها برای خرید لوازم مورد نیاز استفاده کرد. همچنین، در این شهر، فستیوالهایی مبنی بر فستیوالهای خرید برگزار میشوند که همه ساله در یک بازه زمانی خاص در سال برگزار شده و از همین رو مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب میکنند.
البته، به دلیل فراوانی فروشگاههای مختلف در استانبول میتوان گفت که حراجهای استانبول همیشه به راه هستند و همه فصلها به نوعی فصل حراج در استانبول میباشند و تنها چیزی که لازم است تا شما بدانید این است که در چه زمانی از سال به چه مرکزی مراجعه نمایید و خرید کنید. اما سوالی که ممکن است اکنون برای شما پیش بیاید این است که با وجود فراوانی مصرف کنندگان و مشتریان، چه دلیلی دارد که مغازه داران استانبول به جنسهای خود تخفیف بزنند و آنها را زیر قیمت بفروشند! یکی از اصلیترین علتهای حراجهای گاه به گاه در استانبول این است که برندهای مختلف در هر فصل اقدام به ارائه محصولات میکنند و فروشندگان نیز مجبورند تا محصولاتی که به فروش نرفتهاند را با قیمت پایینتری به فروش بگذارند و محصولات جدید برندها را تهیه نمایند.